10.4 C
Serres

«Τραγούδια της Λαμπρής και της Άνοιξης»: Μουσικοχορευτική παράσταση από το Μουσικό Σχολείο Σερρών

0

Οι μαθητές και οι καθηγητές του Συνόλου Παραδοσιακής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Σερρών παρουσιάζουν την ετήσια μουσικοχορευτική τους παράσταση: 

«Τραγούδια της Λαμπρής και της Άνοιξης» 

Ένα μουσικό ταξίδι με τραγούδια, χορούς και δρώμενα της Ελλάδας. 

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 στις 20:00 

Αμφιθέατρο Μουσικού Σχολείου Σερρών 

Τιμή εισιτηρίου 5.00 ευρώ 

Προπώληση στο Μουσικό Σχολείο Σερρών (1ο χ.μ. Σερρών Νεοχωρίου) και στο Le Petit Café (Μεραρχίας 51, Σέρρες)

«Τραγούδια της Λαμπρής και της Άνοιξης»: Μουσικοχορευτική παράσταση από το Μουσικό Σχολείο Σερρών

Κολόνα φωτισμού έπεσε στο κέντρο των Σερρών- φωτο

0

Συνεργείο του Δήμου Σερρών βρέθηκε στο σημείο, προκειμένου να απομακρύνει την κολόνα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, κολόνα φωτισμού έπεσε σήμερα το πρωί στην Π. Κωστοπούλου μετά από πρόσκρουση φορτηγού

Με ανάρτησή του στο Facebook ο Γιάννης Δήμου έγραψε: «Πτώση κολώνας φωτισμού, (με κίνδυνο ηλεκτροπληξίας σε περαστικούς και παιδιά) από φορτηγό στην Π. Κωστοπούλου. Η επέμβαση του Δήμου Σερρών, με ηλεκτρολόγο μέσα σε 5 λεπτά»

Κολώνα φωτισμού έπεσε στο κέντρο των Σερρών- φωτο

Καβάλα: Ένα περιοδικό για τον πιο αγαπημένο ήρωα μας, τον Καραγκιόζη

«Οι καραγκιοζοπαίχτες, αποτελούν μια μικρή, άγνωστη στους περισσότερους μα αρκετά δραστήρια συντεχνία του τόπου μας οργανωμένοι σε σωματείο. Εδώ και εκατό χρόνια, οι καραγκιοζοπαίχτες αγωνίζονται για την προώθηση της τέχνης τους»

Ένα διαφορετικό περιοδικό για αναγνώστες κάθε ηλικίας, αφιερωμένο στον πιο αγαπημένο διαχρονικά λαϊκό ήρωα, τον Καραγκιόζη, αποτελεί τα τελευταία χρονιά ένα μέσο έκφρασης και δημιουργίας για μια δραστήρια ομάδα ανθρώπων.

Μέσα από τις σελίδες του παρουσιάζεται η πολυδιάστατη προσωπικότητα του πρωταγωνιστή του ελληνικού θεάτρου σκιών, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα άγνωστες πτυχές της πλούσιας ελληνική λαϊκής μας παράδοσης.

Εύλογα, ίσως, αναρωτηθούν κάποιοι για την σκοπιμότητα ενός περιοδικού με θέμα τον Καραγκιόζη. Ποιο είναι το αναγνωστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται; Ποια η ανάγκη να υπάρχει, μέσα στην πληθώρα των έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ, ένα έντυπο με πολύ ειδικό περιεχόμενο;

Καβάλα: Ένα περιοδικό για τον πιο αγαπημένο ήρωα μας, τον Καραγκιόζη

Ο Καραγκιόζης, όμως, δεν είναι μόνο ένας δημοφιλής ήρωας. Μετά από αιώνες ενεργής και δραστήριας παρουσίας στην πολιτιστική παράδοση του τόπου μας, το ελληνικό θέατρο σκιών, που αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε στον τόπο μας, αποτελεί για εκατοντάδες ανθρώπους έναν ολόκληρο κόσμο δημιουργίας, δραστηριοτήτων, διάδοσης και διάσωσης της λαϊκής μας παράδοσης. Η έκφραση αυτού του, άγνωστου σε πολλούς, κόσμου γίνεται μέσα από ένα περιοδικό που δεν θα μπορούσε να έχει άλλον τίτλο από: «Ο Καραγκιόζης μας».

«Οι καραγκιοζοπαίχτες, αποτελούν μια μικρή, άγνωστη στους περισσότερους μα αρκετά δραστήρια συντεχνία του τόπου μας οργανωμένοι σε σωματείο. Εδώ και εκατό χρόνια, οι καραγκιοζοπαίχτες αγωνίζονται για την προώθηση της τέχνης τους», επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο καραγκιοζοπαίχτης Τάκης Κωστιδάκης που έχει αναλάβει την ευθύνη έκδοσης του περιοδικού. «Ο Καραγκιόζης μας» είναι ένα μηνιαίο έντυπο που συμπληρώνει αισίως 33 χρόνια εκδοτικής προσπάθειας», τονίζει, «μέχρι το 2007 εκδίδονταν σε έντυπη μορφή, αλλά εδώ και 17 χρόνια εκδίδεται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή».

Καβάλα: Ένα περιοδικό για τον πιο αγαπημένο ήρωα μας, τον Καραγκιόζη

Μια δραστήρια συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του περιοδικού είναι μια παρέα δραστήριων ανθρώπων από όλη την Ελλάδα, από την Ξάνθη μέχρι την Κρήτη, που εργάζονται εθελοντικά και με πολλή αγάπη γι’ αυτό που κάνουν. Κάθε μήνα συγκεντρώνουν από φίλους και συνεργάτες την ύλη του περιοδικού που πραγματικά παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί, εκτός από τις υπέροχες ιστορίες για τον αγαπητό Καραγκιόζη, περιέχει μεταξύ άλλων πολλά ενδιαφέροντα θέματα, άρθρα συνεργασίες που όλα περιστρέφονται γύρω από την ιστορία, την λαογραφία και την λαϊκή παράδοση της πατρίδας μας.
Στο πλευρό του Τάκη Κωστιδάκη βρίσκονται συμπαραστάτες ο καραγκιοζοπαίχτης και φιλόλογος κ. Τάσος Κούζης που είναι και αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Θεάτρου Σκιών, η κ. Μαρίνα Καψαμπέλη υποψήφια διδάκτορας και ερευνήτρια του Καραγκιόζη, ο καραγκιοζοπαίχτης και εκπαιδευτικός κ. Απόστολος Δομτζίδης και ο «βενιαμίν» της παρέας κ. Δημήτρης Παναγιωτάκος που είναι φοιτητής αρχαιολογίας.

Ο Καραγκιόζης ως εκπαιδευτικό εργαλείο

«Η μηνιαία αυτή έκδοση», σημειώνει ο κ. Κωστιδάκης, «απευθύνεται όχι μόνο σε καραγκιοζοπαίχτες, αλλά σε όλους όσους αγαπούν τον καμπούρη ήρωα του ελληνικού θεάτρου σκιών. Ο Καραγκιόζης δεν είναι μόνο ένα θέατρο που μας ψυχαγωγεί αλλά και ένα εργαλείο στα χέρια των γονιών, των εκπαιδευτικών, των ψυχολόγων και άλλων πολλών. Με τη βοήθεια του καμπούρη ήρωα ξεκλειδώνουν οι καρδιές των παιδιών – όχι μόνο των μικρών – και ο Καραγκιόζης γίνεται βοηθός στο να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες».

«Στο περιοδικό παρουσιάζονται κείμενα και μελέτες για την ιστορία, την τέχνη, την αξία του θεάτρου σκιών», υπογραμμίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Τάσος Κούζης και συμπληρώνει, «παρουσιάζονται επίσης κείμενα με ένα ευρύτερο λαογραφικό και όχι μόνο ενδιαφέρον. Σ’ αυτό μπορεί κανείς να δει τις δράσεις και τα νέα του Πανελλήνιου Σωματείου Θεάτρου Σκιών αλλά και των απανταχού καραγκιοζοπαιχτών. Φυσικά, στο περιοδικό, ο αναγνώστης μπορεί να βρει και την ενότητα για τους μικρούς, και όχι μόνο, φίλους του Καραγκιόζη με το χαρακτηριστικό όνομα «Τα Κολλητήρια παίζει», με σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, παιχνίδια με τελείες, και βέβαια σχέδια αγαπημένων φιγούρων από το θέατρο σκιών».

Καβάλα: Ένα περιοδικό για τον πιο αγαπημένο ήρωα μας, τον Καραγκιόζη

Ο πλούτος του ελληνικού θεάτρου σκιών σε μια ιστοσελίδα

Το περιοδικό «Ο Καραγκιόζης μας» παρουσιάζει τον πλούτο του ελληνικού θεάτρου σκιών. «Όλη η νοστιμάδα της ελληνικής φυλής εκφρασμένη με ήχους» ανέφερε κάποτε ο μεγάλος Έλληνας ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης αναφερόμενος στις φωνές των καραγκιοζοπαιχτών. «Αναμίξτε αυτή την παραδοσιακή νοστιμάδα με λέξεις και εικόνες και θα βρείτε στο περιοδικό του Καραγκιόζη ένα εξαίρετο πνευματικό έδεσμα», συμπληρώνει ο κ. Κωστιδάκης.
Το μηνιαίο περιοδικό μπορεί κάποιος να το βρει κάθε μήνα στην ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Σωματείου Θεάτρου Σκιών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:https://www.somateiokaragkiozi.gr/periodiko/ . Εκεί θα βρει και όλα τα υπόλοιπα τεύχη του περιοδικού. Επίσης «Ο Καραγκιόζης μας» αποστέλλεται κάθε μήνα ηλεκτρονικά σε εκπαιδευτικούς, σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, πολιτιστικούς συλλόγους και εκατοντάδες μεμονωμένους φίλους του Καραγκιόζη».

«Μη χάνετε την ευκαιρία. Γευθείτε το», προτρέπει όλους τους μικρούς και μεγάλους φίλους του αγαπημένου λαϊκού ήρωα ο ταλαντούχος καραγκιοζοπαίχτης από την Ξάνθη Απόστολος Δομτζίδης και συνεχίζει, «διαβάστε το περιοδικό «Ο Καραγκιόζης μας» και ένα είναι σίγουρο ότι: «Θα φάτε, θα πιείτε και νηστικοί θα κοιμηθείτε»!

Πόνος στη μέση: Τι να κάνετε για άμεση ανακούφιση

0

Ο πόνος στη μέση είναι ιδιαίτερα ενοχλητικός και το καλύτερο που θα μπορούσατε να κάνετε για να ανακουφιστείτε είναι να ξεκουραστείτε για τουλάχιστον μία ημέρα στο κρεβάτι.

Ωστόσο, επειδή κάτι τέτοιο μπορεί να φαντάζει ως πολυτέλεια όταν πρέπει να εργαστείτε, είναι σημαντικό να βρείτε εναλλακτικούς τρόπους να περιορίσετε την ενόχληση, ο χειρουργός ορθοπεδικός, Dan Arvinte MD.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η συνήθης αιτία της οσφυαλγίας είναι το μυϊκό πιάσιμο (σπασμός) εξαιτίας μιας απότομης κίνησης που κάνατε ή της κακής στάσης του σώματός σας. Ωστόσο, η αιτία του πόνου στη μέση μπορεί να είναι και πιο σοβαρή (π.χ. δισκο­κήλη, σπονδυλοαρθρίτιδα).

Σε κάθε περίπτωση, συνιστάται να πάρετε τη γνώμη ενός ειδικού αν ο πόνος στη μέση επιμένει για περισσότερο από δύο ημέρες με αμείωτη ένταση.

Πώς μπορείτε να ανακουφιστείτε από τον πόνο στη μέση

Όταν ο πόνος σας είναι έντονος πρέπει να ξεκουράζεστε ξαπλώνοντας. Ωστόσο, φροντίστε να δοκιμάσετε να κινηθείτε έστω για λίγα λεπτά, περπατώντας μέσα στο σπίτι ή κάνοντας μια βόλτα στο τετράγωνο του σπιτιού σας.

Βελτιώστε τη στάση του σώματός σας, μειώνοντας την πίεση που ασκείτε στο κάτω μέρος της πλάτης σας. Βάλτε στόχο να κρατάτε το κεφάλι σας σε ευθεία, χωρίς να σφίγγετε τους ώμους σας ή το πηγούνι σας να «πέφτει» προς τα εμπρός.

Για να μειώσετε την ενόχληση στη μέση, όταν είστε ξαπλωμένοι, δοκιμάστε να ξαπλώσετε σε εμβρυϊκή στάση βάζοντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας.

Βάλτε στη fitness ρουτίνα σας ασκήσεις που ενισχύουν τον «πυρήνα» σας. Όταν αναφερόμαστε στον «πυρήνα» του σώματός μας, εννοούμε τις περιοχές των κοιλιακών τοιχωμάτων, τη λεκάνη, την οσφυϊκή περιοχή και την ικανότητά τους να σταθεροποιούν το σώμα όταν κινούμαστε. Τέτοιες ασκήσεις είναι οι κοιλιακοί (ροκανίσματα), η σανίδα και οι ραχιαίοι.

Τεντωθείτε εκτελώντας διατατικές ασκήσεις που στοχεύουν στην περιοχή της μέσης σας. Η γιόγκα είναι μια μορφή άσκησης που περιλαμβάνει πολλές ασκήσεις stretching, οι οποίες μπορούν να σας προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο στη μέση, λέει ο Dr Arvinte.

πηγή healthstories.gr

Βαλεριάνα: Σωστή χρήση, πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις

0

Η βαλεριάνα (ρίζα) έχει διαδοθεί τα τελευταία χρόνια ως μια “σπιτική” λύση σε προβλήματα ύπνου (αϋπνία), ενώ υπάρχουν πλέον στην αγορά και κάποια προϊόντα με βαλεριάνα, που ενδεχομένως να περιέχουν επικίνδυνες ξένες ουσίες/πρόσθετα.

Πρέπει να θυμάστε πάντα να ενημερώνεστε από το γιατρό και τον φαρμακοποιό σας για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν που θέλετε να χρησιμοποιήσετε.

Βαλεριάνα: Πώς γίνεται η σωστή της χρήση

Λαμβάνεται από το στόμα, συνήθως 30 λεπτά έως 2 ώρες πριν τον ύπνο, ή σύμφωνα με άλλες οδηγίες. Ακολουθήστε όλες τις οδηγίες στη συσκευασία του προϊόντος. Αν δεν είστε βέβαιοι για οποιαδήποτε από τις πληροφορίες, συμβουλευτείτε το γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας.

Ο γενικός κανόνας είναι πως η βαλεριάνα, ως φυτικό συμπλήρωμα, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για περισσότερο από 4 εβδομάδες. Για να μειωθεί η πιθανότητα ενδεχομένων παρενεργειών από την απότομη διακοπή της χρήσης βαλεριάνας, συνιστάται να μειώνετε σταδιακά τη δοσολογία και τη συχνότητα που την λαμβάνετε, για διάστημα 1-2 εβδομάδων, προτού σταματήσετε εντελώς.

Συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας για περισσότερες λεπτομέρειες. Αν η κατάστασή σας επιμένει ή χειροτερεύει, ή αν νομίζετε ότι μπορεί να έχετε ένα σοβαρό ιατρικό πρόβλημα, ζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Βαλεριάνα: Προσοχή στις πιθανές παρενέργειες

Οι πιο κοινές παρενέργειες που μπορεί να οφείλονται στην λήψη βαλεριάνας είναι:

• Πονοκέφαλος
• Ανησυχία
• Στομαχικές διαταραχές
• Υπνηλία/κόπωση μετά το ξύπνημα

Εάν οποιαδήποτε από αυτές τις επιπτώσεις εμμένουν ή επιδεινώνονται, επικοινωνήστε με το γιατρό, ή τον φαρμακοποιό σας άμεσα. Ενημερώστε το γιατρό σας αμέσως εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες σπάνιες, αλλά πολύ σοβαρές παρενέργειες:

• Επίμονη ναυτία/εμετός
• Στομαχικός/κοιλιακός πόνος
• Κιτρίνισμα στα μάτια/δέρμα
• Σκούρα ούρα
• Ακραία κόπωση

Η σοβαρή αλλεργική αντίδραση σε αυτό το προϊόν είναι πολύ σπάνια. Ωστόσο, αναζητήστε άμεση ιατρική περίθαλψη, αν παρατηρήσετε οποιοδήποτε από τα ακόλουθα συμπτώματα μιας σοβαρής αλλεργικής αντίδρασης στην βαλεριάνα:

• Εξάνθημα
• Κνησμός/πρήξιμο (ιδιαίτερα σε πρόσωπο/γλώσσα/λαιμό)
• Σοβαρή ζαλάδα
• Δυσκολία στην αναπνοή

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτή δεν είναι μια πλήρης λίστα των πιθανών παρενεργειών από την λήψη βαλεριάνας. Εάν παρατηρήσετε άλλες παρενέργειες που δεν αναφέρονται παραπάνω, επικοινωνήστε με το γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας άμεσα!

Βαλεριάνα: Σωστή χρήση, πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις

Βαλεριάνα: Πώς να πάρετε τις κατάλληλες προφυλάξεις

Πριν πάρετε βαλεριάνα ενημερώστε το γιατρό σας για πιθανές αλλεργικές επιδράσεις, ή αν έχετε οποιεσδήποτε άλλες αλλεργίες. Αυτό το προϊόν μπορεί να περιέχει αδρανή συστατικά, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις, ή άλλα προβλήματα. Μιλήστε με το φαρμακοποιό σας για περισσότερες λεπτομέρειες.

Σε κάθε περίπτωση, προτού πάρετε βαλεριάνα πρέπει να ξέρετε τα εξής:

Προβλήματα με το συκώτι: Οι υγρές μορφές αυτού του συμπληρώματος μπορεί να περιέχουν ζάχαρη ή/και αλκοόλ.
Συνιστάται προσοχή εάν έχετε διαβήτη, ηπατική νόσο, ή αν έχετε πρόβλημα αλκοολισμού.
• Η βαλεριάνα προκαλεί υπνηλία. Μην οδηγείτε, μην χειρίζεστε μηχανήματα, ή να κάνετε οποιαδήποτε δραστηριότητα που απαιτεί εγρήγορση, έως ότου είστε βέβαιοι ότι μπορείτε να εκτελέσετε αυτές τις δραστηριότητες με ασφάλεια.
Η βαλεριάνα δεν συνιστάται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας σχετικά, αφού είναι άγνωστο μέχρι στιγμής αν αυτό το προϊόν περνά στο μητρικό γάλα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όλα τα παραπάνω αφορούν την λήψη βαλεριάνας με χάπια από το στόμα, ως συμπλήρωμα. Δεν αφορούν την λήψη της με άλλους τρόπους (π.χ. τσάι από αποξηραμένη βαλεριάνα)

Πηγή: iatropedia.gr

Ακάθιστος Ύμνος: Πότε ψάλλεται και πώς δημιουργήθηκε

Πότε ψάλλεται το αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας ο Ακάθιστος Ύμνος ή, όπως έχει επικρατήσει το «Τη Υπερμάχω Στρατηγώ»

Ύμνος προς τη Θεοτόκο

Όπως αναφέρει το dogma.gr, Ακάθιστος Ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του.
Ο Ακάθιστος Ύμνος, είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστοιχίδα.
Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

Ψάλλεται ενταγμένος στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Αποδείπνου, σε όλους τους Ιερούς Ναούς, τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος.
Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε οίκος ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα), και είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας.

Θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και είναι εμπλουτισμένος από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ).
Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.

Ακάθιστος Ύμνος: Πότε ψάλλεται και πώς δημιουργήθηκε

Η ιστορία του Ύμνου

Κατά το έτος 626 μ. Χ., και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος μαζί με το βυζαντινό στρατό είχε εκστρατεύσει κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνίδια από τους Αβάρους. Οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενθάρρυνε το λαό στην αντίσταση.

Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή επέμβαση, δημιούργησε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ οι αμυνόμενοι προξένησαν τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.

Στις 8 Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη, ως τότε, απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο», ευχαριστήρια ωδή προς την υπέρμαχο στρατηγό του Βυζαντινού κράτους, την Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ».

Συνδεδεμένος με δύσκολες στιγμές της Κωνσταντινούπολης

Κατά την επικρατέστερη άποψη, δεν ήταν δυνατό να συνετέθη ο ύμνος σε μία νύχτα. Μάλλον είχε συντεθεί νωρίτερα και μάλιστα θεωρείται ότι ψαλλόταν στο συγκεκριμένο ναό, στην αγρυπνία της 15ης Αυγούστου κάθε χρόνου. Απλώς, εκείνη την ημέρα ο ύμνος εψάλη «ὀρθοστάδην», ενώ αντικαταστάθηκε το ως τότε προοίμιο («Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼν ἐν γνώσει»), με το ως σήμερα χρησιμοποιούμενο «Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια», το οποίο έδωσε τον δοξολογικό και εγκωμιαστικό τόνο, στον ως τότε διηγηματικό και δογματικό ύμνο.

Σύμφωνα, όμως, με άλλες ιστορικές πηγές, ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέεται και με άλλα παρόμοια γεγονότα, όπως τις πολιορκίες και τη σωτηρία της Κωνσταντινούπολης επί των Αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου του Πωγωνάτου (673), Λέοντος του Ισαύρου (717-718) και Μιχαήλ Γ΄ (860).
Δεδομένων των τότε ιστορικών συνθηκών (εικονομαχική έριδα, κλπ.), δεν θεωρείται απίθανο, η Παράδοση να έχει αλλοιώσει την ιστορική πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να καθίσταται πολύ δύσκολο να λεχθεί μετά βεβαιότητας ποιο ήταν το ιστορικό περιβάλλον της δημιουργίας του Ύμνου.

Ρωμανός ο Μελωδός

Σε όλη τη χειρόγραφη παράδοση, ο ύμνος φέρεται ως ανώνυμος, ενώ ο Συναξαριστής που τον συνδέει με τα γεγονότα του Αυγούστου του 626 δεν αναφέρει ούτε το χρόνο της σύνθεσής του, ούτε τον μελωδό του. Το περιεχόμενό του πάντως απηχεί τις δογματικές θέσεις της Γ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που συνήλθε στην Έφεσο, στη βασιλική της Θεοτόκου, το 431 από τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β΄.

Σε αυτήν συμμετείχαν 200 επίσκοποι, ανάμεσα στους οποίους ο Άγιος Κύριλλος Αλεξάνδρειας. Καταδίκασε τις διδαχές του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Νεστόριου, ο οποίος υπερτόνιζε την ανθρώπινη φύση του Ιησού έναντι της θείας, υποστηρίζοντας ότι η Μαρία γέννησε τον άνθρωπο Ιησού και όχι τον Θεό. Η Σύνοδος διακήρυξε ότι ο Ιησούς είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, με πλήρη ένωση των δύο φύσεων και απέδωσε επίσημα στην Παρθένο Μαρία τον τίτλο «Θεοτόκος».

Επομένως, η χρονολογία σύγκλησής της, το 431, αποτελεί μία σταθερή ημερομηνία, καθώς είναι σίγουρο ότι ο ύμνος δεν είχε συντεθεί νωρίτερα. Από την άλλη, κάποιοι ερευνητές θεωρούν ότι από το περιεχόμενό του συνάγεται ότι ο ύμνος αναφέρεται σε κοινό εορτασμό του Ευαγγελισμού και των Χριστουγέννων, εορτές οι οποίες χωρίστηκαν κατά τη βασιλεία του Ιουστινιανού (527-565), πράγμα που, αν ισχύει, αφενός σημαίνει ότι ο ύμνος γράφτηκε το αργότερο επί Ιουστινιανού, αφετέρου ενισχύει την άποψη ότι προϋπήρχε των γεγονότων του 626.

Η παράδοση, όμως, αποδίδει τον Ακάθιστο ύμνο στο μεγάλο βυζαντινό υμνογράφο του 6ου αιώνα, Ρωμανό τον Μελωδό. Την άποψη αυτή υποστηρίζουν πολλοί ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν ότι οι εκφράσεις του ύμνου, η γενικότερη ποιητική του αρτιότητα και δογματική του πληρότητα δεν μπορούν παρά να οδηγούν στον Ρωμανό.
Ακόμη, σε κώδικα του 13ου αιώνα υπάρχει μεταγενέστερη σημείωση, του 16ου αιώνα, η οποία αναφέρει τον Ρωμανό ως ποιητή του ύμνου. Όμως, η άποψη αυτή αντικρούεται από πολλούς μελετητές, που βρίσκουν στη δομή, στο ύφος και το περιεχόμενό του πολλά στοιχεία μετά την εποχή του Ρωμανού.

Ακάθιστος Ύμνος: Πότε ψάλλεται και πώς δημιουργήθηκε

Η Κοίμηση της Θεοτόκου

Κατά μία άποψη, ο ύμνος ψάλθηκε καλοκαίρι, στη γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, και μάλλον αργότερα μεταφέρθηκε στο Σάββατο της Ε΄ εβδομάδος των νηστειών, ίσως από τους εικονόφιλους μοναχούς του Στουδίου. Έτσι πλησίασε τη γιορτή του Ευαγγελισμού. Είναι, δε, ενδεχόμενο σε αυτή τη μεταφορά, και πάλι για λόγους σχετικούς με την Εικονομαχία, να αλλοιώθηκε και το ιστορικό του Συναξαριστή, και από το 728, που αυτοκράτορας ήταν ο εικονομάχος Λέων Γ΄ Ίσαυρος, να μεταφέρθηκε στο 626, στα χρόνια του Ηρακλείου, ο οποίος πολεμούσε τους Πέρσες για να επανακτήσει τον Τίμιο Σταυρό. Επιπλέον υπάρχουν και άλλες δύο εκδοχές για το πρόσωπο του μελωδού του Ακάθιστου Ύμνου.

Η μία εκδοχή αναφέρει το όνομα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γερμανού Α΄ (715-730), ο οποίος έζησε τα γεγονότα της θαυμαστής λύτρωσης της Κωνσταντινούπολης από την πολιορκία της από τους Άραβες το 718, επί Αυτοκράτορος Λέοντος του Ισαύρου.
Η εκδοχή αυτή βασίζεται στο γεγονός, ότι μία λατινική μετάφραση του ύμνου, η οποία έγινε γύρω στο 800 από τον επίσκοπο Βενετίας Χριστόφορο, τον αναφέρει ως δημιουργό του ύμνου. Η άλλη εκδοχή που υποστηρίζεται βασίζεται σε μια παλαιά αχρονολόγητη εικόνα του Ευαγγελισμού στο παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου της ονομαστής μονής του Αγίου Σάββα στα Ιεροσόλυμα, όπου εικονίζεται και ένας μοναχός, ο οποίος κρατάει ένα ειλητάριο που γράφει «Ἄγγελος πρωτοστάτης οὐρανόθεν ἐπέμφθη» (αρχή του α΄ οίκου του Ακάθιστου ύμνου).
Στο κεφάλι του μοναχού αυτού γράφει «ο άγιος Κοσμάς». Πρόκειται για τον Κοσμά τον Μελωδό, ο οποίος έζησε και αυτός τα γεγονότα του 718, καθώς απεβίωσε το 752 ή 754. Άλλες, λιγότερο πιθανές απόψεις θεωρούν ως μελωδό του ύμνου τον Πατριάρχη Σέργιο, τον ιερό Φώτιο, τον Απολινάριο τον Αλεξανδρέα, τον Μητροπολίτη Νικομήδειας Γεώργιο Σικελιώτη, τον Γεώργιο Πισίδη, και άλλους, που έζησαν από τον Ζ΄ μέχρι τον Θ΄ αιώνα.

Βέβαιο, είναι πάντως, ότι οι ειρμοί του Κανόνα του Ακάθιστου Ύμνου είναι έργο του Ιωάννου Δαμασκηνού (676-749), ενώ τα τροπάρια του Ιωσήφ Ξένου του Υμνογράφου. Γενικό θέμα του ύμνου είναι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ο οποίος πηγάζει από την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας και περιγράφει τα ιστορικά γεγονότα, αλλά προχωρεί και σε θεολογική και δογματική ανάλυσή τους.
Ο πρώτοι δώδεκα οίκοι του (Α-Μ) αποτελούν το ιστορικό μέρος. Εκεί εξιστορούνται τα γεγονότα από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου μέχρι την Υπαπαντή, ακολουθώντας τη διήγηση του Ευαγγελιστή Λουκά. Αναφέρεται ο Ευαγγελισμός (Α, Β, Γ, Δ), η επίσκεψη της εγκύου Παρθένου στην Ελισάβετ (Ε), οι αμφιβολίες του Ιωσήφ (Ζ), η προσκύνηση των ποιμένων (Η) και των Μάγων (Θ, Ι, Κ), η Υπαπαντή (Μ) και η φυγή στην Αίγυπτο (Λ), η οποία είναι η μόνη που έχει ως πηγή το απόκρυφο πρωτευαγγέλιο του Ψευδο-Ματθαίου.

Οι τελευταίοι δώδεκα (Ν-Ω) αποτελούν το θεολογικό ή δογματικό μέρος, στο οποίο ο μελωδός αναλύει τις βαθύτερες θεολογικές και δογματικές προεκτάσεις της Ενανθρώπισης του Κυρίου και το σκοπό της, που είναι η σωτηρία των πιστών.
Ο μελωδός βάζει στο στόμα του αρχαγγέλου, του εμβρύου Προδρόμου, των ποιμένων, των μάγων και των πιστών τα 144 συνολικά «Χαῖρε», τους Χαιρετισμούς προς τη Θεοτόκο, που αποτελούν ποιητικό εμπλουτισμό του χαιρετισμού του Γαβριήλ («Χαῖρε Κεχαριτωμένη»), που αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς (Λουκ. α΄ 28).

Στα μοναστήρια, αλλά και στη σημερινή ενορία και παλαιότερα κατά τα διάφορα Τυπικά, υπάρχουν και άλλα λειτουργικά πλαίσια για την ψαλμωδία του ύμνου. Η ακολουθία του όρθρου, του εσπερινού, της παννυχίδος ή μιας ιδιόρρυθμης Θεομητορικής Κωνσταντινουπολιτικής ακολουθίας, την πρεσβεία. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, σε ένα ορισμένο σημείο της κοινής ακολουθίας γίνεται μια παρεμβολή. Ψάλλεται ο κανών της Θεοτόκου και ολόκληρο ή τμηματικά το κοντάκιο και οι οίκοι του Ακαθίστου.
Ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέθηκε με τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, προφανώς, εξ αιτίας ενός άλλου καθαρώς λειτουργικού λόγου. Μέσα στην περίοδο της Νηστείας εμπίπτει πάντοτε η μεγάλη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Είναι η μόνη μεγάλη γιορτή, που λόγω του πένθιμου χαρακτήρα της Τεσσαρακοστής, στερείται προεορτίων και μεθεορτίων. Αυτήν ακριβώς την έλλειψη έρχεται να καλύψει η ψαλμωδία του Ακαθίστου, τμηματικά κατά τα απόδειπνα των Παρασκευών και ολόκληρος κατά το Σάββατο της Ε΄ εβδομάδας.

Το βράδυ της Παρασκευής και το Σάββατο είναι μέρες που μαζί με την Κυριακή είναι οι μόνες μέρες των εβδομάδων των Νηστειών, κατά τις οποίες επιτρέπεται ο γιορτασμός χαρμόσυνων γεγονότων, και στις οποίες, μετατίθενται οι γιορτές της εβδομάδας.
Σύμφωνα με ορισμένα Τυπικά, ο Ακάθιστος Ύμνος ψαλλόταν πέντε μέρες πριν τη γιορτή του Ευαγγελισμού και κατά άλλα τον όρθρο της μέρας της γιορτής.
Κοντάκιο: Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια, ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια, ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε. Ἀλλ’ ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον, ἵνα κράζω σοι• Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε».

πηγή newsbeast.gr

Αλέξανδρος Αντωνόπουλος: Έχω χάσει την οικογένειά μου από καρκίνο, τρέμω κάθε 6 μήνες που κάνω εξετάσεις

0

Όταν είδα την αξονική μού “κόπηκαν” τα πόδια, δήλωσε ο δημοφιλής ηθοποιός

Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος μίλησε στον Νίκο Χατζηνικολάου και στο “Ενώπιος Ενωπίω” για την περιπέτεια με την υγεία του. «Έχω χάσει την οικογένειά μου από καρκίνο» εξομολογήθηκε.

«Όταν βλέπεις σε ένα χαρτί, ότι αυτό που βλέπουμε στην αξονική θέλει περαιτέρω διερεύνηση, σου κόβονται τα πόδια. Επειδή έχω ένα πολύ βεβαρημένο… μητρώο. Ο πατέρας μου, η μητέρα μου, ο αδερφός μου, η γιαγιά μου έχουν φύγει από την… επάρατο όπως λέγεται, είπα να τώρα ήρθε η σειρά μου. Αλλά αυτό δεν κράτησε πολύ. Χειρουργήθηκα σύντομα, έμεινα τρεις μέρες στο νοσοκομείο… Το βρήκα πρώιμα.

Δεν άλλαξε πολύ η κοσμοθεωρία μου. Η ζωή μου έκρουσε έναν κώδωνα πολύ ισχυρό, αλλά για πολύ λίγο. Και δεν μου έχει αφήσει κανένα κουσούρι. Βεβαίως κάθε έξι μήνες που κάνω εξετάσεις τρέμω τι θα ακούσω».

πηγή: enikos.gr

Θεσσαλονίκη: Δελφίνια έκαναν την εμφάνισή τους στον Θερμαϊκό Κόλπο -video

Δελφίνια έκαναν την εμφάνιση τους στον Θερμαϊκό κόλπο το πρωί της Παρασκευής 19 Απριλίου, κοντά στις Ομπρέλες Ζογγολόπουλου

Τα υπέροχα θηλαστικά προσέφεραν ενα μοναδικό θέαμα όταν εμφανίστηκαν στις 8:30πμ διανύοντας μέσα σε λίγα λεπτά τη θαλάσσια περιοχή από τον Λευκό Πύργο μέχρι το Μέγαρο Μουσικής.

Δεκάδες πολίτες σταμάτησαν για να τα θαυμάσουν και να αιχμαλωτίσουν στα κινητά τους, την εικόνα τους.

Δείτε βίντεο που δημοσίευσε το makthes.gr:

Τέλος Επιτηδεύματος: Βαρύς ο λογαριασμός για τις επιχειρήσεις με βραχυχρόνιες μισθώσεις

0

Τέλος Επιτηδεύματος θα πληρώνουν μέχρι το 2027, οπότε και θα καταργηθεί οριστικά, τα νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στο χώρο των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Ο λογαριασμός θα είναι βαρύς αν τα δωμάτια ή τα διαμερίσματα που εκμεταλλεύονται δεν βρίσκονται στο ίδιο ακίνητο αλλά σε διαφορετικά καθώς θα θεωρούνται «υποκαταστήματα» και θα καταβάλλουν ένα Τέλος για κάθε δωμάτιο ή διαμέρισμα.

Τέλος Επιτηδεύματος προβλέπεται και για τα φυσικά πρόσωπα που εκμεταλλεύονται τρία ή περισσότερα ακίνητα με βραχυχρόνιες μισθώσεις. Ωστόσο πρόκειται ουσιαστικά για μέτρο χωρίς αντίκρισμα για τον κρατικό κορβανά, δεδομένου ότι τα 7.440 φυσικά πρόσωπα με περισσότερα από τρία ακίνητα, εφόσον άνοιξαν τώρα βιβλία, θα εξαιρεθούν για πέντε χρόνια από το Τέλος. Άλλωστε το συγκεκριμένο «χαράτσι» καταργείται από το 2025 για τα φυσικά πρόσωπα και ουσιαστικά το νέο πλαίσιο καθίσταται περιττό.

  • Όλες οι λεπτομέρειες περιέχονται στην ερμηνευτική εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για το νέο καθεστώς στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, το οποίο ορίζει ότι φυσικά πρόσωπα (που εκμεταλλεύονται τρία ή περισσότερα ακίνητα) έχουν εφεξής υποχρέωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας με ΦΠΑ και όλα τα σχετικά.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο, θα κληθούν να καταβάλλουν Τέλος Επιτηδεύματος 600 ευρώ για κάθε ξεχωριστό ακίνητο, το οποίο θεωρείται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία «υποκατάστημα».

Συνεπώς, αν ένας επιχειρηματίας νοικιάζει μέσω Airbnb – ή άλλες πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης – δέκα δωμάτια ή δέκα ανεξάρτητα διαμερίσματα στο ίδιο ακίνητο, πληρώνει ένα Τέλος Επιτηδεύματος. Αν όμως τα δωμάτια ή τα διαμερίσματα βρίσκονται σε δέκα διαφορετικά ακίνητα, τότε το Τέλος Επιτηδεύματος δεκαπλασιάζεται.

  • Σημειώνεται ότι σήμερα 5.297 νομικά πρόσωπα δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις με 57.696 ακίνητα (το 34,2% των ακινήτων) και 7.440 φυσικά πρόσωπα με 30.329 ακίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την εφαρμογή από την 1η τρέχοντος έτους, του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, το Τέλος Επιτηδεύματος μειώνεται κατά 50%. Από 650 σε 325 ευρώ, για όλους ανεξαιρέτως τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους ενώ για κάθε υποκατάστημα των φυσικών προσώπων, μειώνεται στα 300 ευρώ από 600 ευρώ.

Ωστόσο, το Τέλος Επιτηδεύματος θα συνεχίσουν να πληρώνουν το 2025 οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις (ΙΚΕ, ΟΕ, ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ κ.λπ.) καθώς και οι εργαζόμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι» οι οποίοι σύμφωνα με το κυβερνητικό σχεδιασμό θα απαλλαγούν πλήρως από αυτό το 2027.

Ο φετινός λογαριασμός για το Τέλος Επιτηδεύματος διαμορφώνεται ως εξής:

  • 1.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων.
  • 800 ευρώ για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.
  • 650 ευρώ για επαγγελματίες που αμείβονται με «μπλοκάκι» και εξαιρούνται από τα τεκμήρια. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι 3 φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο.
  • 325 ευρώ για τους επιτηδευματίες και τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, τους οποίους πιάνει ο τεκμαρτός τρόπος φορολόγησης.
  • 300 ευρώ για κάθε υποκατάστημα ετησίως, αν συστήνεται από επιτηδευματία και ασκούντα ελεύθερο επάγγελμα, και 600 ευρώ ετησίως, αν συστήνεται από νομικό πρόσωπο που ασκεί εμπορική επιχείρηση.

πηγή ertnews.gr

Ο Δημ. Κουτσούμπας θα παρουσιάσει σήμερα στη Βουλή ερώτηση για την επικείμενη αντιπυρική περίοδο

0

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας θα παρουσιάσει σήμερα, στις 11.30 πμ, στη Βουλή, την Ερώτηση που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με θέμα: “Μέτρα της κυβέρνησης για την επικείμενη αντιπυρική περίοδο”. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις από τους: Γιαννάκο Βασίλη, υπαρχιπυροσβέστη, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Αττικής, Θεοδωρή Σάββα, αντιστράτηγο Π.Σ. ε.α., μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Αποστράτων Π.Σ., Σκαρβέλη Μιχάλη, Δασολόγο, Καθηγητή του τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού της Δασολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Μπέλλο Βασίλη, υποψήφιο ευρωβουλευτή, Επίκουρο Καθηγητή στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Τσουκαράκη Ανέστη, υποψήφιο ευρωβουλευτή, συνταγματάρχη ε.α., Πρόεδρο Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αποστράτων και Αναστασίου Μιχάλη, Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας Δήμου Πάτρας.

πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ